lunes, 16 de febrero de 2015

ACTIVITAT 1

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

Els contes són un clar exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat, ja que es transmeten de generació en generació, de pares a fills. A més a més, aquests contes contenen coneixements valuosos que s’han anat transmeten al llarg de la història fins als nostres dies.


2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica
http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/
- Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

Titular del vídeo: LA ERA DIGITAL

El 93’5% de les persones, utilitzen internet totes les setmanes
Això ens fa pensar en la necessitat que tenim les persones d’estar connectats, que anys enrere, hagués sigut impossible pensar que seria així. És un percentatge molt elevat que fa que molts serveis que abans es feien manualment, hagin passat a fer-se per internet com demanar una visita, veure el teu compte en el banc...etc. Això aporta facilitat i comoditat a l’usuari, ja que no ha d’anar fins X lloc per demanar una visita, sinó que des de casa ho pot fer. Però un inconvenient força important, és que la massificació de la digitalització ha fet que moltes feines que les feien persones, ara ja no calen. Llavors això contribueix a menys llocs de treballs que veient com està el panorama, no creiem que sigui el més adient. Però tot té els seus pros i els seus contres.

81% ús d’smartphones a Espanya en tota Europa. Som els primers en la seva utilització
És una dada que a primera ullada, sobta. Sobta com un país com el nostra, dels més “endarrerits” en diverses qüestions en Europa, sigui el que més consum fa d’smartphones. Mentre França i Alemanya fan un ús del 67%, bastant per sota de nosaltres. Creiem que és una xifra desorbitada perquè tenir un smartphone no està a l’abast de tothom.

3. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.
http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

- Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …

- Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal

Wikipedia: és una web on les seves pàgines poden ser editades per múltiples usuaris. Els usuaris poden modificar, crear o borrar un text.

World Wide Web: és el sistema de documents hipertextuals entrellaçats als que accedim a través d’Internet.

Yahoo: és un popular buscador i servei de correu electrònic, fet servir per milions de persones arreu del món.

Google: és un motor de búsqueda. El sistema en el qual es basa Google s’organitza entorn a la idea de ser un buscador d’Internet ágil i complet. Així, permeten als seus usuaris a accedir a milers de llocs i dades en qüestió de segons.

You tube: és una web molt popular on els seus usuaris poden penjar i compartir vídeos.

Diigo: és un sistema de gestió d'informació personal basat en el concepte de " núvol " que inclou marcadors web, bloc de notes post-it , arxiu d'imatges i documents , així com selecció de textos destacats .

Word: és un processador de text.

Paint: és un programa editor de fotografía a l’abast de tothom, desenvolupat per Microsoft.

Blogger: és un servei que permet crear i publicar continguts per part de qualsevol usuari.

Facebook: és una de les reds socials amb més ressó en tot el món.

Titular del vídeo: LA REVOLUCIÓ DE LA WEB

Aquest vídeo ens mostra el canvis que ha patit (i està patint constantment) la informació. Canvis com la manera de crear información o de compartir-la. Cada cop tenim més información al nostre abast, però és això millor? Moltes de les fonts d’informació no són oficials. És aquí on els usuaris han de saber gestionar la informació i descartar aquella que no és veraç.

  • Fet per MireiaTorras i Esther Barrientos

No hay comentarios:

Publicar un comentario