miércoles, 13 de mayo de 2015

A. 18

Marta Rubí Roig


Gestió de la informació. Javier Guallar
A18
Data límit publicació blog: darrer dia de classe, 13 maig 2015
Exercici individual 

Balanç de l’assignatura

La darrera activitat per publicar al blog és un exercici de balanç de l’assignatura a títol individual. 


Relació d’activitats publicades al blog



Presenta una relació de les activitats fetes al llarg del curs i publicades al bloc, seguitm aquest esquema:

A.00     9/03/15     Exposició Atrápalo

A.01   16/02/15     Sociedad de la información España 2014

A.03   24/02/15      Problema d’informació 

A.09   7/04/15    Cerca avançada de google

A.10     25/03/15    Problema informació 2

A.11     12/04/15      Google scholar, google alerts, talkwalker alerts

A.12      6/05/15      Feedly Delicious

A.14    11/05/15    Twitter


A.15     28/04/15      Catàleg de biblioteca

A.16     4/05/15       Wikipedia INE

A.17     7/05/15        Hemeroteques 

2. Valoració personal de les activitats (IMPORTANT: aquí es pot valorar tant les del blog com la resta d’activitats). 

Es tracta de revisar les activitats fetes al llarg de l’assignatura per l’alumne, destacant aspectes positius i negatius, punts forts i punts febles des del punt de vista de la gestió de la informació (recursos o fonts d’informació, eines per gestionar informació, aprenentatge per part de l’alumne...). Es poden comentar algunes particularment i fer una valoració global. 

Sempre hi ha exercicis que se’m donen millor i altres que no tant pero, en general, la feina del blog m’ha anat força bé. Des de el meu punt de vista, he anat evolucionant i cada dia faig les actitivats millor perquè els meus coneixements han aumentat. 
Començant pel principi, amb l’exercici del problema d’informació vam tenir alguns problemes perquè una part ens va sortir molt bé però ens vam deixar la segona part. S’ha de tenir en compte que era la primera i que si la féssim ara, els resultats serien més positius.
L’exposició que vaig fer sobre Atrápalo la vaig fer bastant bé, completa i assenyalant els punts forts i els dèbils. Realment amb aquesta assignatura he conegut molts de programes, pàgines i aplicacions que no coneixia amb anterioritat i que ara utilitzo amb molta freqüència. Un exemple és Feedly i delicious. Els exercicis de Feedly i Delicious són els que m’han agradat més i m’han semblat més entretinguts ja que són pàgines interessants i sobretot útils. Així com hi ha algunes vegades que no es torna a utilitzar el que s’ha apres a classe, en aquest cas puc afirmar que no serà així perquè tant el feedly com el twitter, etc ja formen part del meu dia a dia. L’exercici del Twitter també m’ha agradat. Jo ja tenia Twitter però no sabia ni per què servien les llistes. És a dir, tan sols ho sabia utilitzar en termes generals i ara puc fer coses més específiques i concretes.
Parlant ara dels exercicis que més m’han costat estaria sens dubte el de INE. Em va costar molt trobar les respostes que el professor m’havia demanat i una d’elles no la vaig ni trobar. Vaig estar mirant per moltes seccions però arribava un punt que no sabia continuar i no vaig aconseguir trobar la resposta. L’exercici A.17 (hemeroteques) també em va semblar força complicat perquè algunes coses no les trobava. No obstant, crec que vaig saber defensar-me prou bé.
Una de les tasques més interessants que hem fet, per mi, ha estat la de anar a una biblioteca i fer una cerca avançada d’un document relacionat amb el blog.  És un tipus d’activitat diferent de les altres i molt útil perquè molts de nosaltres, no sabíem buscar bé a les biblioteques i amb aquesta activitat en vam aprendre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario